Sunday 27 January 2008

nice weekend



jag fick en tidningsurklipp av min syster.

igår var jag till yngve med alla hundar. jag är nöjd med alla 4 och speciellt Tes. hon är så fin att köra, hon är en naturlig vallhund. jag körde lyn också och det är verkligen 2 olika typer av hund. lyn är på och intensiv som pappa och tes är mer som mamma liz. fina tjejer :0)

ulla karin och ben var här idag. han är mittimellan lyn och tes, en hund med mycket kapacitet. nu är det bara för ulla karin att jobba ihop sig med honom. erika kom med sina 2 hundar lex och rocky. rocky såg ut som han hade aldrig sett får förrut. han skällde och hade svansen högt :0( det blir en sällskapshund av honom tror jag. lex måste lära sig att balansera. han jobbar bra hemma med att flytta korna men han föredrar att gå rakt fram mot djuren och inte flanka så mycket.

på e m kom nathalie med sin thea. en röd hund med härstamning ifrån australien tror jag. konsekvent är ett ord som ska användas mycket i träningen.

nu ska jag ta en kopp varm chocklad

5 comments:

Anonymous said...

Ja usch vi har haft kallt så det biter i kinderna, man skulle bo i södern så man kan träna mera. Ni verkar ha haft en härlig söndag!!
Ha en bra vecka!!
Mvh Linda

Anonymous said...

Oj, vad med hundar du har som tränar hos dig. Men så är det väl.
Duktiga instruktörer brukar få fullt upp./ Heléne

Anonymous said...

Ja, Du Gail, det där med konsekvens.......
Roligt att Du har så många duktiga hundar. Och att avkommorna verkar arta sig så bra.
Och vilken häftig bild./Mona

Anonymous said...

Nu har vi vallat och vallat i 3 dagar.. Har massor med bilder och film på Nap och Sue skall ordna en visning åt dig. Ha det bra Nina..
www.viattskennel.se

Amanda said...

Hej Gail! Det är så roligt att kunna följa Tes via din blog, och roligt att hon lyssnar och lyder. *ler* Barnen tycker också att det är spännande att läsa. Hälsa Tes från oss alla!/Amanda