Tuesday 8 January 2008

an ordinary day

Min älskade Don, han är den finaste hund som finns(tycker jag)
klockan är 14.16 och jag sitter på kontoret på övervåningen och det är så vit som det kan blir utanför. det är en blandning av dimma och snö. grannens hus syns inte alls! vi har plus grader och blöt snö uschhhh
jag hoppas att det inte blir värre. jag ska till udden och träffa eva på torsdag. jag tar med hundarna och träna en sväng. på lördag åker jag till yngve och maggan och det blir en liten valpträff. ylva kommer med sid och jag ska hämta tes. på söndag ska jag till erika och träna nötvallning, jättekul !!! jag hade anmält mina hundar till nöttävling i juni men jag glömde att derek är här och han kommer före alla tävlingar. min syster fixade hans biljetter nu i helgen, han kommer i april och juni.

3 comments:

Anonymous said...

Visselsignalerna ja, jodå jag tutar på lite till och från och är lika förskräckt som hunden när det faktiskt låter som en ren signal. För visst låter lite si och så emellanåt. För tillfället tycker jag nog att det är det svåraste av allt vallningen men så har vi inte kommit så långt eller i så svåra situationer med fåren än. Har tänkt ringa dig flera gånger men det har liksom inte blivit av. Skulle så gärna vilja lära mig mer om vallningens ädla konst. Och vad är bättre än att ta del av duktiga och kunniga förares erfarenheter. Skulle vara kul att få sig en "duvning" och höra dina tankar och idéer. Kanske, om du har tid och lust kan vi planera en träning i vår??
Ha det gott / Heléne

Anonymous said...

Don looks very distinquished, an slightly older gentleman by now I suppose. Roscoe soon turns 7 and Don must be about a year younger?

We don't have any snow left now, apart from a big snowman the kids have made on the playing field outside our house.

Sounds like your Don/Liz pups all have super temperament and herding ability.

Cathy

Anonymous said...

Du har blivit utmanad! Läs min blogg