Tuesday 22 January 2008

hem igen

det blev en lång dag igår. uppe kl 5.45 och ut med hundarna. fåren fick sitt och jag fick mitt också, en tallrik med gröt. sen åkte jag till stockholm. det tar precis 2 timmar till kontoret. jag jobbade intensivt fram till 15.30 och åkte till davids dagis för att hämta honom. stella lagade indonesiskt mat till middag och det blev tårta till efterrätt. stella älskar "HOT" när hon lagar mat och jag menar inte hot motsvarande kallt jag menar hot så att tungan kan ramla av !!!!. hon hade gjort en chilli/vitlöks blandning som man kan lägga på maten själv. jag försöker att äta lite het mat och jag testade hennes blandning WOW det brändes så jag trodde att jag skulle spotta eld. det var det starkaste jag har nånsin ätit. det gick åt ganska mycket mjölk för att svalka tungan.

christian har börjat på dagis och han tycker att det är jättekul. bilden är av honom när han somnade vid matbordet. jag åkte kl 18 och var hemma till 20.00. fåren var glad att se mig, det var kvällsmaten som väntades för dom och efter gick jag en sväng med hundarna. jag kan säga att jag var ganska trött när jag slägde mig under täcket vid tio tiden
idag har det blåst kallt och jag körde en kort sväng med alla hundar. nöjd som vanligt.
jag har börjat att klippa fåren. jag klippte 3 stk idag, det var mycket fett i pälsen och var svårklippt. jag kan inte klippa fler än 3 per dag eftersom jag har så ont i händerna. jag lyckades klippa ett stort hål i fingret också "clumsy"

4 comments:

Ewa said...

Hej! Jag jobbar långa dagar hela veckan. Lördag eftermiddag fungerar annars får det bli nästa vecka - framåt helgen. Är bortrest tisdag-torsdag nästa vecka.

Ewa said...

Pratade nyss med fårklipparen som lovade komma och klippa fåren på lördag förmiddag. Lördag eftermiddag kan bli lite tight. Hellre nästa helg om det är ok?

Anonymous said...

Vi hade en welshman som klippte alla fåren på 2.5 h i dec. Smidigt.

Anonymous said...

Låter inte kul med fingret.
Hoppas det gick bra.
Heléne