Wednesday 23 January 2008

didn't cut myself today

jag klippte flera får idag utan att klippa mig själv :0) även om det tar 5 dagar att klippa 14 tackor så har jag inte ont i händerna. det är rätt så skönt att pyssla med fåren så här. jag stressar inte och tänker mycket på framtiden samtidigt. det är mycket som ska planeras framöver.
jag körde med alla hundar inne i fårhuset. jag ställer fåren i ett hörn och skickar tes runt bakom så att hon lär sig att jobba trångt. hon fixar det gallant. hon är så lugn och behaglig där inne. hon är inte 100% tänd ännu men hon är på väg. jag binder henne vid traktorn när jag fodrar och första dagen låg hon som en liten mus men nu är det andra bullar. hon är så "keen" att komma in till fåren.
jag läste en "stockholms" blog att det fanns snö där nere, idag har vi haft barmärk :0)

3 comments:

Anonymous said...

Visst hade vi snö här igår, men inatt spöregnade det så nu är det blött och lerigt igen, hmmm.
Har tillbringat två dagar i soffan med en rejäl förkylning men nu är det bättre så imorgon hoppas jag vara fit for fight igen.
Ha det gott,
Cathy

Anonymous said...

Såg du att Sollefteå tävlingarna 3 dagar nu är ute, kommer ju att gränsa till Persöns tävlingar,ta semester, anmäl dig och ta med gubben, kan ordna boende, grillning och mycket träning på kvällarna.. Bara någon mil ifrån mig är tävlingen..
Nina
www.viattskennel.se

Anonymous said...

Gubbarna kan ju sitta i hammocken och njuta med en öl,,, fiska eller något medans vi får träna...Tror dom skulle trivas utmärkt ihop.. Här har vi alla möjligheter i vackra Ångermanland
Nina igen