Friday 11 January 2008

bad weather

UTMANING NUMERO ETT;
Vad gjorde du för tio år sedan?(för djur 1 år sedan)
Matte:Köpte hunden Stick och började på allvar med vallning
Don/Liz:/Nap förmodligen ute och vallade
Vad gjorde matte för ett år sedan?(för djur, en månad sedan)
Matte: pysslade med mina hundar tror jag
Don/Liz/Nap: se ovan
Fem snask jag gillar:
Matte: pumpa frön med russin, maltesers, cadburys flake, crunchie, vit choklad
Don/Liz/Nap: tuggben X 3 fiskskinn köttfars
Fem sånger som du kan hela texten till:Matte: välj 5 stk beatles låtar
Don/Liz/Nap kan inte sjunga som tur är
Vad skulle du göra om du var miljonär?
Matte: se till att mina barn har det bra, köpa ett större gård och en leicester besättning
Don/Nap/Liz köpa enkel biljett till GB och hitta en jättegård med tusentals får
Fem saker som du gillar att göra:
Matte: Träffa mina barn/barnbarn Träna mina hundarna, långa promenader, titta på fåglar
Don/Liz/Nap Valla Valla Valla Valla Valla
Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Matte: stringtrosor bikini smink cigaretter cigarrer
Don/Liz/Nap hundkläder X 5
Fyra favoritsaker:
Matte: datorn, visselpipa, vallningskäpp, mobilen
Don/Liz/Nap fåren bilen matte mat
------------------------------------------------------------------------------------------------UTMANING NUMERO TVÅ;Denna utmaning går ut på att skriva en lista på sju saker man önskar sig. Det behöver inte vara materiella eller realistiska saker. Sedan ska man utmana sju andra bloggare.1. Bra hälsa 2. frisk/glad familj 3. att träffa mina 3 syskon på samma plats i världen. har inte gjort sedan 1975 4. fred i världen 5. hitta ett par BRA gummistövlar 6. 7. att lyckas bra med mina hundar

2 comments:

Anonymous said...

Hmmm, det här tål att tänka på. Jag är ganska säker på vad hundarna har för åsikter (de skulle t ex snabbt hänga på dina dogs med enkel biljett till GB,helt klart).

Idag skiner solen nästan :-)nu ska jag skicka ett kolli till Saab i Linköping.
Hälsn
Cathy

Anonymous said...

Hej Gail.
Hon är DNA testad fri genom föräldrar, även ögonlyst i UK vid 7veckors ålder. Skall naturligtvis ögonlysa henne igen när hon fått GK VP, har även funderat på att DNA testa henne, men har inte så mycket kunskap om sådant i sverige, men ser att du gjort det kanske du kan berätta var man kan göra det och till vilket land man enklast skickar proverna. Dom vet jag paratat med det om i Sverige verkar inte ha så bra koll.
MVH
Nathalie