Tuesday 15 January 2008

how now brown cow !


imorgon åker jag till borlänge och ska valla nötter :0) eller rättare sagt Don ska valla. jag tar med nap och liz ifall att det går med dom också.
jag tränade hundarna i trekanten idag. det är isfritt därinne och gräset är så långt att det inte blir upptrampat och lerigt. alla sköter sig tycker jag. det blir lite av varje för don-nap-liz och tes gör allt utan delning och lookback. lite för tidigt ännu! hon sköter sig mycket bra hos fåren.
jag och flera av mina valpköpare ska träffas till helgen. vi ska försöka att boka in oss lite överallt för träning nu över vintern. om det fortsätter med regn och rusk hela vintern hinner vi att åka till många ställen innan första tävlingen.
ni som känner till tunnelbana stationer i stockholm, här kommer 10 stk översatt till engelska. svaret kommer imorgon
1. childrensfoodvillage
2. screamstone
3. raspberryhill
4. christmasplace
5. pinepub
6. painant
7. nakedrose
8. coffin
9. advicebuilding
10. metalpool
lycka till

4 comments:

Anonymous said...

Klurigt!! / Heléne

Anonymous said...

Hej!
Va roligt att valla på nöt!
Ang kennelnamn så tog det ca 6mån, men det är väldigt olika beror på hur mycket FCI har att att göra.
Sedan när man får inbetalningskortet skall det publiseras i hundsport där efter är det 1mån överklags tid innan man kan använda kennel namnet.

Anonymous said...

Hej,

några gissningar så här på rak arm, åker inte så ofta:
1.Vällingby
2.Ropsten
3.Hallonbergen
4.Hjulsta
7.Näckrosen
9.Rådhuset

Det blir kul att få facit!

Hälsningar

Susanna

Anonymous said...

..komplettering

8. Kista

Jag jobbade där i några år så det borde jag fattat...

Hälsningar
Susanna