Saturday 5 January 2008

gale force winds!!

jag har fått rapport ifrån Ann angående Peg. hon är mycket nöjd med sin hund och jag är mycket glad att hon är nöjd med sin hund. något för unghundscupen kanske. visst är hon lik sin pappa

och lyn har varit här idag och tränat. hon gick bra tycker jag. hon är 100% säker på sina sidor, har ett bra stopp och en mycket häftig framåt. dags att lägga in visselsignaler husse :0) hon gjorde korta hämt vänster/höger och skötte sig bra.
jag körde mina 3 hundar, det låter tjatigt men jag är mycket nöjd med alla 3. liz var som ett lejon när hon singlade av en tacka som sedan skulle ställe sig upp mot henne grrrr hon tryckte ifrån den utan problem
jag har pratat med Tes ägare amanda och jag ska ta hem henne och träna henne över vintern. ska bli kul, jag hade henne en vecka före vintern och hon kunde sina sidor och hämta på 40-50 m på den korta tiden. om hon är färdig ska jag anmäla henne till VP i bråfors i maj.
Tes och Lyn kommer att höftröntgas ganska snart. maggan och amanda ska beställa tid hos sin vet. då blir det 6 av 9 i första kullen som är röntgad och jag som uppfödare är mycket glad för det och ännu gladare om det är godkända höfter på alla. sid peg dot och flo har godkända höfter och alla 16 valpar är UA ögon. not bad!


3 comments:

Anonymous said...

Kan tala om att lilla Sue inte är speciellt dålig hon heller! 13 veckor gammal så imponerar hon på ett helt gäng tränings folk idag!
Vallar intensivt och mycket:-)Vill inte sluta,, tappar jäklar inga får liten som hon är! och backar inte heller från dem!! Framåt bara är hennes motto och det åt vilka håll som helst, vilken fråndrivnings tjej hon kommer att bli. Men lyssnar ändå så bra.Vi är jätte nöjda med vad vi ser nu.
Kram Nina

Anonymous said...

Jag är också super nöjd med min valp Nap! Han är som en dröm! Vallar gör han med besked! Gail, i fall du vill ha bilder så är det bara att ta från min blogg.

Anonymous said...

Hejsan
Du får ringa nästa gång du ska upp till Stockholm så att vi kan träffas och valla lite.

Ha det gott
Ann och Peg