Saturday 2 February 2008

snow snow and even more snow



färska bilder ifrån nina och Sue. nu är sue 4 månader och hon visar att det är en "sheepdog in the making" hon och nap "tränade" i veckan hemma hos nina och jag är mycket nöjd med vad jag ser. det blir en sista kull till till hösten med liz och don. jag kanske sparar en valp själv

jag har varit i stockholm sen i onsdags och vilken skillnad på klimat!!!!! det fanns inte en snöflinga så långt man kunde se. jag gick en promenad upp för en skidbacke på ekerö igår, bara grönt! jag åkte hem i fredags e m och snön fanns norr om enköping och när jag kom hem, vilken chock jag fick. SÅ MYCKET SNÖ!!! jag hade planerat lite träning i helgen men det var bara att ställa in. jocke skulle komma med jet och släppa henne på får för första gången men det gick inte tyvärr.

jag hann träna med liz och tes i stockholm. jag hjälpte rolf med hans hund tabasco. han har inte rätt attityd mot fåren eller rolf. han är burdus och försöker att rusa på fåren direkt. jag har sagt till rolf att INTE vända ryggen mot hunden när han går till fåren, han måste backa så att han har fokus på hunden hela tiden. han kan göra fina flankar och han kan stanna på en gång men han tycker att rolf är ett hinder som han måste ta sig förbi. hunden vill till fåren och det spelar ingen roll för honom hur han kommer ditt. om rolf är hos fåren har han större chans att stoppa honom när han gör sina inrusningar och hålla honom bort ifrån djuren. det kommer att gå bra för rolf, han vill så mycket själv och tycker om att hålla på med hund och får.

tes fick 2 pass med fåren, hon är inte 100% tänd ännu men fixar allt som jag begär av henne och liz är bara så underbar att köra. det blev ett pass för henne. vi körde fråndriv på linjen mm och jag är så glad för den hunden.

No comments: