Sunday 30 March 2008

spring is here at last

idag var jag över till ivarshyttan och tränade don, nap och ben. alla skötte sig bra, speciellt ben. det är första gången på "främande" djur och han skötte sig mycket bra. jag körde flera hämt vänster och höger för att känna av var jag har honom. eftersom fåren står still när man skickar hunden fungerade det mycket bra. han är kvar hos oss till imorgon och då blir det mer träning fm och em.
tranorna är tillbaka yippeeeeeeeeee, det är iallafall ett vårtecken, och bofinken satt vid fågelbordet imorse. och inte tala om att det är ljust på kvällen.
nu måste jag får ändan ur vagnen och hittar nånstans där jag kan träna på nöt med don. har anmält honom till NN2 och NN1 i maj

1 comment:

Anonymous said...

Visst är det härligt med vår! Spännande med nöttävling. Du kan ju alltid höra med Christine Sandström (Kelpie) i Borlänge. Hon har nöt.
Har varit där och provat ett par gånger med min aussie men eftersom jag drabbades av koskräck, trots att kvigorna var (enligt de andra) jättesnälla (tror jag inte ett ögonblick på)blev det inte mycket vallande. Hade fullt sjå att ta skydd bakom hunden. Stackars hund. :-( / Heléne