Sunday 2 March 2008

lurad!!!!!

just när man tror att våren är på G kommer snö. det är bara början på mars och det finns alltid snö i mars, eller hur. tänk att man kan lura sig själv varje gång. det som gjorde saken värre var att jag var i stockholm tis-fredag och där är det minsann snöfritt. jag var till rolf och britt och hjälpte till med deras hund. han och husse gör framsteg, jag tror att det är fåren som förstör för dom. söndervallade träningsfår är inte roligt och en unghund blir frustrerad när fåren inte rör på sig eller är fastklistrad runt benen på föraren. som sagt, rolf har kommit en bra bit på vägen. han förstår vad han gör och han ser värför hunden gör fel ibland. ibland är det förarmiss eller så har fåren ställt till det.
igår pratade jag med min bror. han är hemma hos min syster och tar igen sig. han ser mycket trött och sliten ut. han visade via webcam ärret efter operationen. den sträckte sig över hela magen. han ska till doktorn nästa vecka och ta bort stygnen (han blev ihop häftad) och får besked om knölarna var elakartad eller inte.
vi hade lite träning igår. ulla karin kom med ben. jag körde första passet med honom och vi körde andra tillsammans. det gick mycket bra för U K. Ben är en mycket fin hund, bra flank och naturlig utgång. jag ska gå VP med honom i år och det är därför jag måste träna honom själv. erika var här med lex och han gick riktigt fint, runt fåren till höger OCH vänster. hon fick köra min Don, jag stod brevid och gav henne riktnings kommandon. det gick jättebra. jag vill att hon skulle få känslan av att köra en hund "som kan" nu vet hon hur slut produkten ska ser ut. hon ska få köra Liz och Don nästa gång innan hon går ut med Lex. hon kanske inte får "panik" när han gör fel.
nu är vasaloppet igång. jag blir trött bara jag tittar på usch!!

2 comments:

Anonymous said...

hej Gail, verkligen sorgligt med din bror, jag håller tummarna för att cellprovet är bra, och att han kommer tbax!! Vad du tränar och står i!!! Du är flitig som en myra! kraam

Anonymous said...

är fåren inge bra i Viksjö? Har försökt ringa han Jonny men inte lyckats få tag på honom ännu (har kanske fått fel nummer). Men om fåren är söndervallade är de kanske inte så bra för Witchy som inte har fullt så mycket power som Roscoe som kan flytta vad som helst:-)
hälsn
Cathy