Monday 3 March 2008

nästa vinter

tänk att jag har redan börjat att planera semester till vintern 2008/09
efter allt som har hänt med familjen, det jag har skrivit om och det som jag inte har skrivit om har jag bestämt att jag måste komma bort. jag ska åka till min syster på new zealand. jag åker i december och är där c:a 2 månader. jag måste hitta hem till mina hundar när jag är borta men jag har gott om tid att fixa det. jag ska inte sälja hundarna, det är temp.hem som behövs.
jag var ute igår på den vanliga långa promenaden med don och 3 tackor och sedan nap med en liten flock. det tar c:a 45 minuter per hund och jag hade ont i knäet efter andra hunden så liz fick stå över.
jag körde delning med alla 3 i hagen utanför huset nu på e m, alla skötte sig mycket bra.
love my dogs

1 comment:

Anonymous said...

Måste säga att jag beundrar dig Gail, Du vågar göra saker som andra bara drömmer om. Det tror jag är utvecklande för människan. Och vilket intressant land att åka till, förutom glädjen att umgås med din syster förstås som ju är det viktigaste, där kan Du säkert skaffa dig mycket intressanta kunskaper och erfarenheter när det gäller hundar och vallning också. Det allra viktigaste är förstås att Du tar hand om dig själv så Du orkar vidare./Mona