Tuesday 4 December 2007

veterinärbesiktning



idag har vi varit till falu djursjukhus med valparna för besiktning. först var det vaccinering mot parvo och kennelhosta, sedan chip märkning. inte ett ljud ifrån någon. då kom tant veterinär och klämde och kände och alla blev UA på allting. sedan flyttade vi in till nästa rum och alla blev ögonlyst med resultat UA. stina kom och hämtade fly, kändes lite tungt faktiskt. hon har varit en riktig mattegris den hunden.

tyvärr, när jag kom hem fick jag besked ifrån lille naps blivande ägare att hon inte ville ha en korthårig trots att hon har varit här och tittat ut hunden grrrrr

enligt uppgift ifrån en annan uppfödare har samma person även där beställt valp och inte fullföljt köpet.

det är mycket tråkigt med såna individer och jag kan bara säga att jag ångrar att jag inte tog handpenning.

3 comments:

Anonymous said...

Grattis till ua på allt!! Surt med oseriösa valpköpare men du får glädjas åt alla andra! Lille Nap hittar säkert en bra ägare snart! Idag valde jag min korthåriga BC när baggarna skulle vägas, kändes lyxigt att slippa all lera i pälsen:)
Ha det gott
Ann

gail said...

jag är mycket glad för mina valpköpare och jätteglad över att har så fina valpar

Cathy said...

Vilken knäpp typ. Visst tyckte jag att långhåriga BC var finast förut, men nu är jag mäkta glad för att Witchy är korthårig. Det är betydlig skillnad på henne och Roscoe efter promenaderna nu (okay, hon är bara hälften så stor också, men ändå). Huvudsaken är trots allt att det är en sund och frisk individ med gott temperament, och det verkar ju Liz valpar ha.´

Tur att det inte var lilla Jet som de inte ville ha, henne gillar jag på bild i alla fall :-)
Ha det gott,
Cathy