Wednesday 5 December 2007

sunshine and roses



en härlig sommar bild. det är min syster julie , en ros mitt bland solrosor.

idag har det varit full fart på gården. nina och catrin var här vid 9 och skulle titta på ninas valp sue. hon var söt och hon såg ut som en råtta, eller hur nina?

sedan tog liz 4 tackor till stora fältet och nina körde ett hämt med lot. jag gick med don kopplad hela tiden och när nina hade gjort sitt gick jag ner och skickade don på en 450 m hämt så nina kunde se hur don ser ut på får. hon tyckte om det hon såg och då knallade vi hemåt. jag tror att catrin frös och då bjud jag på te och choklad kaka. när dem hade åkt då kom ylva ochhennes man och hämtade lilla don. hon fick en kort vissellektion i köket, inte uppskattad av mina hundar :0). när dem åkte hade vi c:a 30 min innan jocke skulle komma och hämta jet. det var bara att slänga ihop en indiskt kyckling med ris och ut med valparna på en kortis. jocke med föräldrar kom kl. 1 och svischade in och ut med hunden, tack och adjö :0))

som ni vet handlar vi alltid på onsdagar och då slängde vi oss i bilen och in till stan. vi åkte förbi macken för att tanka min telefon och vad ser jag där HARRY POTTERS SENASTE DVD. Harry Potter and the order of the phoenix. om en liten stund ska jag bänka mig här framför datorn med lite gott och titta på den. jag törs inte ligga i soffan för då sover jag på en gång.


oj, glömde en viktig sak, lilla nap är såld till piteå. han åker hem med nina imorgon och nya ägaren åker 40 mil ner till henne på fredag. nu har jag valpar ifrån piteå ner till värnamo, det är vad jag kallar för spridning.

ha det

1 comment:

Cathy said...

Hi,
You really do wonder about some people. She was sitting there with the dog on her lap!!! Considering the fact that both Liz and Don are smooth coated she might have guessed that the pup would be that too. Really, good riddens.
Ron is on his way to Sydney as we speak, talked to him this morning when he was waiting in Bangkok...his dad just passed away a few days ago, and the burial is on Friday and Ron will be home again on Sunday!
All the best to you and all your dogs and the rest of the family too.
//Cathy