Friday 21 December 2007

earthquake


imorse hade jag kontakt med min syster carol på nya zeeland efter att jag hade läst i tidningen om en jordbävning där nere. hon bor på nordön i new plymouth och hon hade känt av den. det var mycket värre i gisborne på östra sidan.
jag har tränat delning och lookback med hundarna idag. liz är suverän på det. jag körde mycket korta pass, c:a 10 min per hund med en mycket bra avslutning
i read in the paper this morning about an earthquake in new zealand and contacted my sister carol straight away. she lives on the west coast of the north island, new plymouth and had felt it but it was much worse on the east coast around gisborne. i love new zealand, it's my paradise on earth. been there several times and did get lots of t-shirts.
i've been out training the dogs today. have to do it as often as possible because it won't be long before we're up to our necks in snow!! i just did short sessions of shedding and lookback. i'm really pleased with liz, she's got such feeling for the sheep. i've even entered her in a cattle trial for 2008. you don't know until you try :0) she looks like a gerbal at the moment having lost quite a lot of her coat after having her pups. she did the same last time as well but the one good thing is that it does come back.

3 comments:

Anonymous said...

Men herre min skapare, Bob och Sam är verkligen kopior av varandra, blir kul och höra om dom är det i sättet också!
Nina

Anonymous said...

Tittar in och önskar er en trevlig och God Jul & Ett Gott Nytt År!!
Mvh Linda

Anonymous said...

Hej Gail
Jag önskar dig en GOD OCH SKÖN JUL.
Har också varit ute och njutit av vintervädret dom senaste veckorna.nÄven tagit en hel del tjusiga vinterkort med mycket iskristaller. Helt fantastiskt vilka dar.
Har nästan vallat varje dag med lite träning av delning också. Men jag har väldigt svårt att begränsa tiden jag är ute. Hade jag inget annat som pockade på skulle jag valla hela dagarna. OCH RIDA. Fåren har det julfint med mycket gul halm och mumsar sitt ensilage. Härligt.
Önskar dig mycket lycka till med tävlandet Gail.