Thursday 27 December 2007

just another day


vad jag längtar efter påskliljan. idag har varit mörkt och grått, det har blåst och till och med några små regndroppar. jag var nere på stora fältet med nap och körde ett långt träningspass. det kommer en tikägare på lördag och ska titta på honom och eftersom han inte har gjort så mycket på så länge var jag tvungen att slipa till honom lite. han kändes jättefin. jag stod vid krönet ner till stora fältet ock körde honom runt överallt, upp och ner hit och dit här och där. jag var så nöjd med honom att jag har anmält han och don till en IK2 i slutet av januari. liz är inte färdig för tävling ännu. imorgon fredag ska vi till udden och titta på allan och evas fårhus. min syster har bokat derek scrimgeours biljetter för 2008. han kommer till udden 2 gånger, i april och juni/juli.
jag har anmält mina hundar till ganska många tävlingar. nytt för i år är IK1 och delning på slutet. det är bra tycker jag. delning är inte svår att träna in på hunden eller på föraren och det kan vara lite roligare med en svårhetsgrad till.

2 comments:

Anonymous said...

Tack för svar från Derek men vet du vad det kostar att ta in en hund? Hanen såg ju väldigt intressant ut om den är har fria höfter, hade han inte gjort så mycket med tiken yan?
jag får försöka ta mig i kragen med engelskan men det är inte lätt jag förstår ju när du skrivit och så men sedan är det svårt att uttrycka sig.
mvh monica

Anonymous said...

Förlåt jag såg inte din kommentar förren jag skickade iväg min men är det ingen karantän därifrån?
nu blev jag väldigt sugen fast detär ju inte jätte billigt men fastnar man för något så är det svårt att låta bli.
mvh Monica