Saturday 29 December 2007

vallning vallning och mer vallning


idag fick vi besök av ylva och hennes hundar. hon ville titta på min nap eftersom hon är intresserad av att parar hennes git med honom. vi gick ner till stora fältet och jag körde lite överallt med honom. jag ställde fåren i backen och ylva gjorde ett hämt och drev lite överallt med fåren så att jag kunde titta på hennes hund. hon i sin tur ställde ut fåren och jag körde ett hämt med nap. tyvärr så hade batteriet i videokameran tagit slut innan vi hade börjat så det gick inte att titta på det efteråt.

vi fikade och jag beskriv nap, hur han var som valp osv. jag har en 6 generations härstamning som hon fick med sig hem. git ska löpa i slutet på januari början på februari, spännande!!
här finns bilder på sue när hon är på får för första gången, kolla svansen, hon ser ut som en liten svart katt :0)

No comments: