Monday 28 April 2008

oh dear :0(

det var inte den bästa helgen jag har upplevt :0(
först fick jag besked om min älskade bror har 3 stk tumörer vid ryggraden. han ska behandlas med radiotherapy (kan inte det svenska ordet) han har mycket ont i ryggen och är tvungen att vara hemma. jag förbereda mig för att åka ner till honom vid kortvarsel
jag var till ingela och (försökte) tävla VP med Ben. han tände på ALLA cylindrar. fåren var mycket bra och om inte hunden låg på gick det bra. han låg på så klart och jag valde att bryta i lördags. det ska se bra ut tycker jag annars för det vara. det började bättre i söndags och efter fösningen stötte han ut en tacka, dock utan bitning och då var det bara tack och adjö.
lisbeth iller dömde tävlingen och efter varje hund gav hon kommentarer om rundan, mycket bra tycker jag
nu är jag hemma igen och känner mig helt tom i kroppen. jag ska åka till bråfors och träna ikväll med don liz och nap
kl. 18.30
jag åkte inte till bråfors. erika ringde och hade besvär med baggen hemma. hon har lånat en bagge och han jagar ut henne ifrån fårhuset. jag åkte dit med don och en halsband. baggen har träffat don tidigare, hade honom själv i höstas. han kom fram och jag satt på honom halsband och baggsele. don fick visa vem som bestämde och då var det klart. erika ska låna don tills hon lämnar tillbaka baggen om c:a 3-4 veckor

1 comment:

Anonymous said...

Ibland kan ju tråkiga nyheter ställa till det också! :-(
Hoppas allt löser sig med din bror, och Ben kommer säkert igen till nästa gång! :-)