Sunday 20 April 2008

hemma igen

nu är jag hemma igen efter derek kursen. oj, vilken man! han är bara bäst. han är så lugn och har så mycket kunskap och VILL dela med sig av den. det var 10 hundar på kursen, 3 finska och 7 svenska. det var stor skillnad på hundarna efter bara 1 dygns träning. jag tror att alla var mycket nöjda med sina hundar. jag är tvungen att åka till stockholm på tisdag och kunde inte vara med på 2 sista kursomgånger.
anna östman som ska jobba för derek över sommaren var där i lördags för att hälsa på. jag kände inte igen henne, vilken brud ;0) en slank blondin som kom in i hagen. ansiktet såg bekant ut men resten kände jag inte igen. jag frågade derek om jag kunde komma nästa år och han sa" självklart får du komma" jag ska vaccinera mina hundar nästa vecka :0) jag vill känna för lite hur det är att bor "där borta" jag har bott i sverige i 33 av mina snart 55 och det är inte samma england som lämnade. min syster kommer att bli mycket glad om jag flyttar hem.
nu har jag mycket att ser fram emot
1. World Sheepdog Trials Wales September
2. New Zealand i 2 månader jan 2009
3. eventuellt England 2009

2 comments:

Anonymous said...

Har du funderingar på att flytta tillbaka till England för gott alltså?
//Cathy

Anonymous said...

hmmmmm slank e jag väl ändå inte... men blondin det e jag absolut:) Det var verkligen kul att träffa dig igen! hoppas vi ses snart igen! och tack för att du tolkade åt mig:) Kraaam

Anna Ö