Wednesday 16 April 2008

intensiv träning

det har verkiligen varit intensivt med träningen. efter upptaktsträffen har jag haft ganska många hundar med förare här och tränat. irene med dot och myrra, erika med rocky och lexa, yngve med lyn (jag har kört henne själv pga yngves knä som är inte bra) och ben har jag kört intensivt alla dagar. jag har gått långa promenader med ben och fåren och han sköter sig mycket bra tycker jag. jag har kört fösning genom grindar, hämt höger/vänster och fålla in och ut. lyn var riktigt duktig idag. jag körde fålla in/ut med henne och det gick mycket bra. det är första gången hon är inne i fållan i sitt liv.
dot körde hämt träning och det går framåt för henne, irene tränade maltesekors med viss framgång ;0)
rocky hade en bra dag i söndags men det blev nästan ingenting i tisdags. ingen inspiration alls :0(
lex och erika går framåt. det gick riktigt bra för bägge 2. lex är väldigt omogen, han lyfter inte ens på benet!
ikväll var jag iväg till maria knutas och testade ben på hennes får!!!!! liz fick gå ut i hagen först eftersom hon är så lugn, vips så sprang fåren rakt ut genom staket utan att liz hade gjort nåt, men hon fick tillbaka dom och vi körde på. näst ut var nap och det är bra får för honom, sprang undan och han gick bra tycker jag. ben fick sin tur där ute och han skötte sig bra. jag vill inte att fåren skulle springa igenom staketet så jag fick lägga honom lite för mycket för min smak. var nöjd med hans insats. maria körde ett hämt med hennes peace och fåren drog hem mot stallet och då fick don lite träning där. peace såg fin ut, lite "på" ibland men hon är bara 15 månader.
nu är jag hemma igen, ny duschad och trött
förresten, vi hade vattenläcka under golvet i köket och rörmokaren var här idag och fixade röret så vi kunde få tillbaka vattnet, han rev taket i källaren och det kommer folk på fredag för att kolla under golvet i köket. tur att det finns försäkring

1 comment:

Anonymous said...

Hej Gail!
Vi planerar att komma tull Örbyhus på lördagen, ska du starta då? Vi ska hämta fåren på samma dag, de står bara en kort bit därifrån. Ska bli spännande att se provet! Och träffa er naturligtvis.
Vi ses!
Åhza