Thursday 3 April 2008

björnen

grannen var här igår och berättade att han hade sett spår efter björn på hans gård !!!!!
jag har tackor utan lamm ute på nätterna och då åkte elen på direkt. det känns lite olustigt att gå i skogen med hundarna just nu kan jag säga
idag har jag tränat hundar HELA dagen. nap gick en lång promenad med fåren imorse kl 10.00, c:a 6 km, don har flyttat tackor med lamm lite här och där (för att hitta rätt hage) och tränat en massa delning och lookback. liz har också flyttat får och tränat delning och lookback. erika kom kl 15.00 med rocky lex och ulla karins ben som jag ska ha över helgen.
vi gick tillsammans med erikas hundar och jag är mycket nöjd med alla 3 (inkl. erika så klart)
ben kör jag med inlärning av visselsignaler och är mycket nöjd med honom. jag var klar c:a 17.30 och är just nu ganska trött.
jag har fått rapport om att Tes och hennes matte har tränat på med fina resultat. hon ska komma hit nästa helg och träna på stora fältet. jag har också fått rapport om lilla liz i värnamo. hon har börjat på en vallhundskurs och familjen är mycket nöjd med henne

1 comment:

Anonymous said...

Tjabba!!
England har en stark supporter i dej alltså ;o) Du får hålla tummarna för att de får ut bra sista hundar till laget, de har sin sista kvaltävling på söndag hos Dick Roper, för de sista platserna in the team. Spännande!! :-)
Jag orkar inte gå långa prommisar med får o dogs längre, jag cyklar. Vilken skillnad, mer effektivt ;o) prova! *smile*
kraam Lottie