Thursday 1 May 2008

mitt i veckan


jag har mitt barnbarn på besök den här veckan och då har jag inte så mycket tid över till hundarna. don är hos erika på "bevakning" av hennes bagge och liz och nap kör jag bara korta pass. crille var här igår och tränade lookback med nap och floss. jag ställde en liten flock i backen och crille hade den andra nere på fältet. han var mycket nöjd med sina hundar.

david och jag är ute på upptäktsfärd varje dag. vi har hittat ödlar, ormar, nyckepigar mm. han tycker mycket om att vara ute i naturen. hans favorit är fåren och speciellt en av mina bruna tackor som har 2 lamm. det är så kul med barnbarn.

jag har anmält alla 3 hundar till bråfors nästa helg och liz är 3:a reserv. jag har anmält alla 3 till glanshammar X 2 dagar.

det händer så mycket i mitt liv just nu med skilsmässa, hitta ett nytt hem och min bror som är sjuk och jag har inte rätt känsla för att åka runt överallt och tävla. jag var helt slut efter före helgen och VP tävlingen. det är risk att jag säckar ihop som före året och det har jag inte tid med. jag ska satsa på IK1 nivå och tävlingar nära "hem". NO PRESSURE

5 comments:

Anonymous said...

Du är en kämpe Gail :)

Anonymous said...

TAKE YOUR TIME!!!

Anonymous said...

Hej Gail!

Det var tråkigt, att höra, om allt som sker hos dig just nu. Jag förstår att du känner dig, som du gör. Men ta det lugnt och andas, det brukar hjälpa.

Soliga hälsningar
Anita

Anonymous said...

Usch vad tråkigt Gail. Det är ju typiskt att om det händer en tråkig sak så drar det med sig flera. Jag har ju sagt till dig förr att Du ska ta det lugnt och vara lite snäll mot dig själv. Jag tror Du glömmer det ibland. Och, ja, det där att andas är bra....det vet jag av erfarenhet. /Mona

Anonymous said...

Titta gärna in nästa gång du är i Viksjö. Det är inte långt alls från där du brukar träna. Tänker på dig.
Cathy
ps.var hos Chrille och Marianne och tränade idag. Det är alltid så trevligt, vi fick se Chrille köra Sweep en liten stund också. Härlig hund.