Saturday 10 May 2008

bråfors dag 1

Liz och jag kom med på dagens tävling på bråfors. det var ganska värmt och rätt så mycket drag på fåren. vi fick start nr 12 och jag skickade till vänster. hon klarade fåren på ett mycket bra sätt. jag såg att fåren måste täckas upp hela tiden pga draget. det var lite krångel efter stolpen runt och ett riktigt förarmiss vid första fösningsgrind. det var så mycket drag till vänster och jag ville vara säker på att hon täckte upp där och flankade henne för tidigt, vips 5 poäng mindre men resten gick som en dans. hon har bra med tryck och mycket bra djurkänsla. fållan och delning, piece of cake. jag tror att vi hade högst poäng efter dagens övningar 88p. imorgon är det flera duktiga förare med bra hundar men jag är mycket nöjd med hennes insats. första tävling för liz sen åby gård augusti 2007. love that dog

här är liz när hon vallar nöt. imorgon är det Don och Nap som gäller. fortsättning följer

6 comments:

Anonymous said...

Hej! Ert race var så snyggt idag! Ni fick en svår bana att se ut som a walk in the park! Lycka till i morgon!!

Mvh
Anna m Emenems Fonzie & Arvid

Anonymous said...

Hört ryktas om ända upp i norr att ert race var mycket snyggt:-))
Ser att du nu tänker ställa upp på samma tävling som mig mig, på Åby gård tävlingen.. Väntar med spänning på att få se lilla mamma på tävlingsbanan.
Nina och Sue

Anonymous said...

Grattis till ett mycket snyggt race! Det såg inte alls svårt ut! Men det var en riktigt "tricky" bana idag. Spännande men för svår för oss. (Och hemsidan ligger fortsatt nere ;0)) Närå, det beror långt ifrån besvikelser på mina hundar som gör att min hemsida har en Time out. Grattis till er idag och fortsatt lycka imorgon!
Kram Meril.

Anonymous said...

Grattis till en snygg runda! Räckte nog långt har jag förstått av dagens rapport... :)
Eva

Anonymous said...

Det var en fröjd att se dig och Liz valla, vilken precision, vilket samarbete. Om jag kan lära mig en bråkdel av det så är jag nöjd. Synd att jag inte orkade åka dit på söndagen så jag fick se Don och Nap. Jag blev så trött, har inte varit riktigt bra så jag fick hålla mig hemma. Mona

Anonymous said...

Kul att det gick så bra för er.
Grattis!!
Tråkigt nog missade jag den rundan.
Såg däremot de andra två. Fattar inte hur du hinner med att styra i den farten. Och styra så bra! Måste vara ditt jockey sinne ;-)
Heléne