Tuesday 6 November 2007

nasty weather

Nu bjuder jag alla på choklad :0)
Vi har haft riktigt busväder idag. regn kallt och blåst. Min bror ringde ifrån Oman, han satt på trappan utanför huset 24 plusgrader. Jaa, det dröjer ett tag innan det blir så där värmt i Sverige.

Yngve och Lyn var här igår. Vi körde på stora fältet och hon skötte sig mycket bra. Hon gjorde långa drivningar (fösning för er som kallar det så) och flankade ur balans. Den sista hon gjorde var korta hämt till höger och vänster. Jag är mycket noga med att hunden ALLTID slutar när den har gjort någonting rätt så att det blir en positiv avslutning.

Valparna växer, skulle vara konstigt annars :0) Jag tränar inkallning varje gång det är dags för mat. Jag försöker att smyga in i hundrummet och ropa Kom när jag ställer ner maten. Alla kommer på en gång. Jag kanske ska börja med visselsignal på det. När jag hade första kullen och Sam var kvar hos hos lärde jag honom att komma på visselsignal när han var 8 veckor.

1 comment:

Unknown said...

hehe Förstår att det är härligt med korthåriga hundar! Vill jag också ha ibland;) Tänk vad härligt det skulle vara om det var över 20grader här:)
// Erika hem.bredband.net/ricka