Thursday 1 November 2007

1st November

idag är det den första november och vi har haft strålande sol och 10 plus grader. I love it !!!!!
yngve och maggan var här med barnbarn för att titta på valparna. det är bra för valparna att träffa yngre barn. vi gick ut en sväng i fårhagen med lyn och den lilla damen gör STORA framsteg. hon driver fåren med bestämda steg, då ser hon ut som pappa don. hon ska träna på stora fältet i fortsättning, det är hon mogen för.
nu har jag bestämt var tikarna ska hamna. Fly ska till Stina i Dalarna, Sue ska till Nina i Västernorrland (jag skrev västerbotten först, sorry) Jet ska till Joakim i Västerås och Liz ska till Maria i Värnamo. Don ska till Ylva i Ramnäs, Bob ska till Johanna i Vallentuna och Nap ska till Emilia i Alingsås. Jag hoppas att alla blir nöjd med mitt val.
nu har jag lagt up en photoalbum på hemsidan. det är en extern sida där jag kan lagra mina bilder utan att tar för mycket plats på websidan.
ha det bra
In case you haven't noticed i've started putting photos into an external album. it'll leave more space on my website. I have loads of pictures on cd that i'm going to nose through to see what i can find. a few old piccies from "the old days"
I just had a report in from brother alan in the middle east and he's having nice weather as usual. he's been beachcombing with his daughter jess. reminds me of when we were small and went to the seaside with our dad.
I've become addicted to facebook as well. i throw sheep at people and answer strange questions, mad!!!!!!!
oh well, i suppose whatever keeps you happy

5 comments:

Anonymous said...

Varför får ni sol och inte jag då? hehe

Anonymous said...

Skickar du valpen till västerbotten så vete sjutton vem den hamnar hos,,, Jag bor i västernorrland i Ångermanland. du vet Höga Kusten!! Kram Nina

Anonymous said...

Vi skulle gärna vilja se mer bilder på Sue,, :-) En ser hon roligt uppnosig på.
Nina

Anonymous said...

Ett jätte fint alblum. Oj hur dom växer. Så det blir Fly som ska hit, till Lima. Hon är så välkommen! Här är det Getter och kor som gäller såsmåning om. Just nu har jag en ny opererad hund som jag hoppas kommer att vara fit for fight, När Fly anländer.
Stina

Anonymous said...

Ensam kille av köparna? Jag kommer få det tufft på valpträffarna! ;) Jag är supernöjd över ditt val Gail! Jet är perfekt!
Ses snart.
/Jocke