Wednesday 25 June 2008

nytt hus

nu måste jag ta mig själv i kragen. idag var jag på udden och hjälpte till på Derek Scrimgeour kursen. jag känner mig fortfarande trött efter flygresan hem.
imorgon ska jag till banken och betala huset som jag har köpt och hämta nyckeln. det ska bli så skönt. jag ska sova över natten till lördag och vara med på träningen med derek. alltid roligt.
han ska titta på en hund efter hans cap och jess, killiebrae lyn. hon har haft lite problem som jag är säker på att derek kan fixa.
jag har anmält mina hundar till nöttävlingar hos ingela, nap vp och don/liz nn1
jag har bara 2 tackor och 4 lamm kvar. resten skickade jag på slakt igår. känns mycket tomt
:0( marianne ska ta mina får över vintern när jag åker till nya zeeland. jag behöver inte stressa med att sätta upp staket på en gång.

4 comments:

Anonymous said...

Gissar att det inte enbart är resan som tar på kroppen. Det verkar vara mycket som snurrar i ditt liv just nu. Flytt, får, träningar och familj.
Hoppas allt reder sig till det bästa. Sköt om dig!
Heléne

Anonymous said...

Hej gail!
den där lyn kommer hon från karin söderberg eller hon har haft henne ett tag?
jag försökte mig på henne ett tag tänkte ha haft henne till nöten men tyvärr funkade hon inget vidare hon sprang och sprang och sprang hade svårt att flytta dom eftersom hon inte kunde gå rakt på men det kan ju vara kul att derek får se henne jag pratde med han om henne och hon verkade vara lik sin far sa han då,hör av dig hur det går med henne.mvh monica

Anonymous said...

Hej Gail
Det är inte underligt att du är trött.
Efter en lång resa och allt annat
som händer runt om dig.
Ska du bo kvar i Hedemora trakten?
Det måste kännas tomt att få ta avsked från dina fina får också.
Var rädd om dig
Lena

Anonymous said...

Hej igen
Ska alla duktiga vallinstruktörer
bo runt Skinnskatteberg?
Spännande att du har fått nyckeln
till ditt nya hus är det nära Udden, som jag kan se på kartan ser det ut så.
Det är snart bud på att flytta det har blivit så dyrt att pendla mellan Falun och Skinnskateberg
Lycka till med din nya bostad
Kommer gärna och hälsar på någon gång Kram/Lena