Saturday 19 July 2008

fokus






















jag fick besked om min bror 5 minuter innan domargenomgang. jag visste inte om jag skulle tävla eller inte, men bestämde att alan skulle inte ville att jag gick darifrån.
med fokus som jag aldrig haft förut gick jag ut
VP
Nap
84 p. Mycket trevlig hund, aningen missförstånd i början (han såg en hund i det långa gräset till vänster och trodde att det var en vallningsobjekt) välförd föredömlig djurhantering bra genomfört dagsverke
NN1
Liz
109p Trevlig hund föredömlig djurhantering mycket rutinerat förd
Don
112p Mycket bra nöthund ger ett stabilt intryck föredömlig djurhantering

Dag 2
VP
Nap (hade betalt 250 kr för snål att inte ställa upp)
73 p Trevlig hund kämpar med för dagen tunga djur väl förd
NN1
Don
122 p Mkt bra nöthund jobbar förtjänstfullt hela banan rutinerad förare
Liz
117 p Bra hund som visar djuren stor respekt och hänsyn rutinerad förare mkt bra djurhantering
Nap
125 p Komplett nöthund så ska en slipsten dras

vi blev 1:a 2:a 4:a
det fanns ett pris för hunden med högsta samlade poäng ifrån bägge dagar och det vann Don och Liz hade näst högsta
jag är mycket nöjd med hundarnas insats

12 comments:

Anonymous said...

Vad duktig du är Gail. Grattis till fina resultat på nöttävlingen. Mycket tråkigt att höra om din bror. Vi tänker på dig.
Ron och Cathy

Anonymous said...

Först och främst vill jag beklaga din brors bortgång. Livet är inte rättvist ibland. Så starkt av dig att gå ut och göra så starka insatser på tävlingsbanan. Grattis till fina hundar och till en super duktig förare! Vad ni är bra!
Hälsningar Meril.

Anonymous said...

Jag är ledsen att höra om din bror Gail, det finns inga ord som känns rätt i ett sådant läge. Men jag tänker på dig och du vet var jag finns om du skulle vilja prata.

Vill gratulera till fina nöt-framgångar med dina hundar! GRATTIS!

Kramar från Azarina

Ewa said...

Så tråkigt att läsa om din bror... Men han skulle varit stolt om han sett er på tävlingen. Grattis!

Anonymous said...

Instämmer med tidigare skribent, "det finns inga ord som känns rätt". Jag känner verkligen med dig.
Dessutom är Du min idol i vallningen, Du är bara fantastisk! Grattis till de fina resultaten./Mona

Anonymous said...

Vad sorgligt att du förlorat din bror! Även om han var sjuk kan man aldrig förbereda sig. Lycka till med dina resor, hör gärna av dig om du ändrat dig och parar i höst i alla fall...

Åhza

Anonymous said...

Vad sorgligt med din bror men han hade säkert varit stolt över dig och dina fina hundar!!
Kramar Anna Tina och Bob

Anonymous said...

Gail: ledsen för din bror:-(

Mona: Håller med om att Gail är fantastisk...!

Anonymous said...

Sorry for your loss Gail
Lottie
... sounds like cattle r your cup of tea..

Anonymous said...

Hej Gail. Tråkigt med din bror. Bra jobbat på tävlingarna. Sköt om dig.

Krille & Fog

Anonymous said...

Sorgligt att läsa om din bror :(

Men vilka resultat, Gail du är helt otrolig! Grattis!

Jag tycker din Liz är så fin! En tik i min smak!

Anonymous said...

Grattis till suveräna nötresultat, vilken storslam! Många grattis!

Otroligt sorgligt med din bror, tänker på dig! Kram!

Eva