Thursday 25 October 2007


vi har haft strålande sol idag. helt underbart :0) jag körde en lång promenad med Nap och 4 tackor idag. Vi gick ner till stora fältet, över förbi Norbergsvägen och förbi sågen och hemåt. det tar drygt 30 minuter och han driver hela tiden. mycket bra träning för honom. Don fick köra i stora hagen hemma, jag har ont i ett knä och orkar inte hur långt som helst. Har haft känning av en gammal ridskada. det tar på knänna när man rider "jockey" stil i så många år.
Valparna fick köttfars idag, mums. det lät som 7 stk rumpnissar som grymtade hela tiden. det blir första avmaskning ikväll också. det är så kul att bara sitta och titta på dem. det är mycket bus just nu. kag ska försöka att plocka ut en tik som ska till en dalkulla med får och getter. det måste vara en hund med PONDUS. Jag tycker att första kullen är mycket jämn, hoppas att det blir samma sak här.
nu ska jag äta kvällsfika

5 comments:

Anonymous said...

Hej Gail!
Dina valpar är underbart söta och blir säkerligen fina vallhundar när de blir stora! Ska snart hälsa på Helga och småttingarna igen. Nu vill jag få hem henne så jag kan träna igen. Har också problem med knän och axlar efter jockey-tiden. Vet inte hur det är för dig, men för mig blir det värre när det är vinter och kallt ute.
Ha det fint! / Meril.

Anonymous said...

Hej och tack för sist
det var kul att få se valpisarna
dom är så söta i den åldern

Anonymous said...

Hej!
Tack f�r tipset!
Tror inte det �r n�gon st�rre fara att dom �r lite "elaka" mot henne, hon har l�rt sig att den stora svarta kan vara lite kaxig.
Tror det bara �r nyttigt f�r henne d� jag �ven vallar p� baggen som �r lite "elak" och hon har bara bivit modigare och tuffare n�r dom hotar henne.
MVH
Nathalie

Anonymous said...

Hej!
Intressant att få se valparna på weben när man inte har möljlighet att åka och titta "live".
Stina.

Anonymous said...

Hej!
Tänkte bara höra om jag kunde få be dig om ett råd.
Det är så att när jag tränar hämten. Nu hämtar hon från 150m utan problem det som är att dessa får står ju kvar när hon går in för att balansera upp floken mot mig trots att hon är ganska nära dom (ca 10m). När vi tränade på springigare djur nu i helgen, mm dom va väldigt springiga, sprang så fort hunden vissade sig. Så blev jag rädd för att hon om det är "springiga djur" på provet kanske hon stör dom innan hon kommit runt dom, vet inte riktigt hur jag skall träna heller eftersom dessa djur inte springer är det svårt att veta vad som är för nära och att få henne förstå vad som är för nära.
Skulle bli jätte glad för lite råd, börjar nog bli lite nervig inför VP:t.
MVH
Nathalie